DB Media houdt zich primair bezig met mediastrategie, mediaplanning en media-inkoop van alle denkbare media als: radio, tv, out of home, print en online. De grote uitdaging van adverteerders is in deze tijd invloed uitoefenen op de klantreis (customer journey) van de doelgroep. In een versnipperd medialandschap met een groot aantal online- en offline media is het hierbij steeds lastiger om te achterhalen welke middelen dit op de meest effectieve manier doen. DB Media helpt onbekende merken bekend te worden én bekende(re) merken om meer te verkopen. Als een merk niet bekend is, wordt het niet gekocht. Is jouw merk bekend(er), valt het op en geeft het een positieve merkassociatie, dan ontstaat er interesse en vraag. Ook werpen we graag een blik op je bestaande mediaplan, gekozen mediakanalen en media-inkoop.

De basis van elk goed mediaplan is een uitgekiende mediastrategie. Hierbij wordt bepaald welke mediakanalen het beste aansluiten om je communicatieboodschap het beste onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Daarnaast is het belangrijk om ook bij het juiste publiek onder de aandacht te komen, zodat je campagneboodschap ook relevant is en beklijft bij de doelgroep. Hierbij kijken we onder andere naar het mediaconsumptiegedrag van de doelgroep, zodat je direct een goed beeld hebt van via welke mediakanalen jouw doelgroep het beste te bereiken is. Kijkt jouw doelgroep bijvoorbeeld bovengemiddeld televisie of juist niet? Zo ja, naar welke zenders kijken ze dan? Is dat voornamelijk naar actualiteitenprogramma's of juist naar sportprogramma's? Of luistert jouw doelgroep juist bovengemiddeld radio? Zo ja, naar welke zenders? Is dat 538 of Qmusic of juist naar Radio 10? Dit brengen we helder voor je in kaart, zodat je media-euro zo efficiënt mogelijk wordt ingezet met minimale waste en maximale impact.   

DB Media ontwikkelt vervolgens het mediaplan nadat we de mediastrategie goed hebben bepaald; we zoomen in op wat de beste zenders, titels, posities, locaties, netwerken en sites zijn, waarbij we de performance goed inzichtelijk maken met o.a. timing, bereikcijfers en contactfrequentie. Zo onderzoeken we welke periodes, dagen en tijdstippen het meest effectief zijn, optimaliseren we continu uitzendschema’s en zorgen we dat offline- en online campagnes naadloos op elkaar afgestemd zijn. Ook voor het aanleveren van materiaal en het tussentijds monitoren van campagneresultaten ben je bij ons aan het juiste adres. 

Vraag je je wel eens af: “Hoe kom ik aan de beste deal?” of “Heb ik nog de beste deal?” Klop dan vooral eens bij ons aan! Ook als je op dit moment zelf de media-inkoop verzorgt, kunnen we de tarieven voor je benchmarken. Om een lang verhaal kort te maken: voor middelgrote en kleinere adverteerders behoren wij tot de scherpste media-inkopers van Nederland. Hoe we dat dan doen, leggen we graag persoonlijk aan je uit. Je kunt bij ons dus terecht voor de inkoop van alle soorten media: televisie, radio, bioscoop, buitenreclame, print en online. Zowel landelijk, regionaal als lokaal. 

Een mediastrategie kan nog zo goed zijn – als de inhoud van de boodschap die bij de doelgroep moet worden afgeleverd niet goed is, dan krijg je niet het gewenste effect. De afgelopen jaren zijn we steeds meer campagnes gaan faciliteren voor uiteenlopende adverteerders, waarbij we nauw betrokken zijn geweest bij het creatieve proces. Denk hierbij aan het maken van commercials (radio en tv), billboards, banners en online video’s. Hierbij verliezen we nooit het doel van de campagne uit het oog (meestal is dit meer verkopen). Ook dit doen we weer kostenefficiënt en voor ieder budget.